Kid Icarus
Mikor elkezdtem ezt a játékot, akkor semmi nem tudtam róla. Azt láttam, hogy sokan szeretik és népszerű, de nem tudtam miről szól, milyen a játékmenet pontosan, semmit. Éppen ezért keltette fel a kíváncsiságom. Nem kellett hozzá sokat játszanom vele, hogy rájöjjek, tényleg megérdemli a játékosok szeretetét, de meg kell hagyni, nem is éppen egyszerű.
Egy Angel Land nevű helyen játszódik a történet, ahol a gonosz istennő, Medusa, bebörtönözte a fény istennőjét, Lady Palutenat. De ha ez még nem lenne elég, még a szent kincseket is ellopta. Medusa kegyetlensége nem ismer határokat, yay. Pit feladata hogy felvegye a harcot Medusaval, a harcosaival és megmentse az istennőt.
Egyszerű a helyzet. Csak mész és bedarálsz mindenkit amíg meg nem jelenik Medusa. Aztán ledarálod őt is.
A játék elején Pit az alvilágból kezd, ahol is teljesen egyszerűen megszökik a börtönből. Csak úgy. Mert annyira őrzik. Lényegtelen. Egy íjjal és nyilakkal felszerelve vág neki a kalandnak. Azért eléggé előnyös ez a támadási forma a játék alatt, főleg, hogy Pit képes felfelé is lőni. Tudom, nem hangzik nagy számnak, de tényleg az. Vannak összeszedhető extra képességekkel bíró fegyverek is, de ettől függetlenül Pit kezében végig íj lesz.
A játék alatt több más, felszedhető item is van. Pohár / üveg ami életet tölt vissza, térkép, kalapács, amivel a kővé vált karaktereket szabadíthatod fel és még sorolhatnánk. Eléggé sok összeszedhető item van egyébként ebben a játékban. Meglepően sok.
Egy érdekes, de ötletes megoldást is használ a játék. Ha a bármelyik oldalon tovább mész, azaz "kifelé a képernyőből", akkor Pit felbukkan a másik oldalon. Szóval... mész tovább bal oldalon, felbukkansz a jobb oldalon. Fizika rulz. Ilyen módon vannak részek, ahol többféle módon is haladhatsz, más és más utakon, és ezt mind megoldották egy képernyőn. Hát... ez is egyfajta megoldás, még ha sok logika nincs is benne, mindenesetre azt kell mondjam ügyes húzás. Meg meglepő. Mikor elkezdtem a játékot, meglepett, nem számítottam ilyesmire. Azt azért meg kell jegyezni, hogy az ellenségek is képesek így átcsúszni a képernyő másik oldalára, szóval nem árt rajtuk tartani az embernek a szemét. Érdekesség, hogy nem az összes pályán van meg ez. Valahol csak mész előre szüntelenül. A legvége pedig egy shot-'em-up! Azt nem mondhatjátok, hogy nem változatos.
A játékban négy helyet kell bejárnod: Underworld, Overworld, Skyworld és a Palace in the Sky. Minden rész négyfelé van bontva. Három normál pálya és egy Fortess. Azaz végigmész mondjuk az Underworld három normális pályáján, amik között checkpoint van, majd eljutsz az Underworld Fortess részébe, ahol meg kell küzdened a bossal. Ha ezzel végeztél, akkor mehetsz tovább az Overworld világába. Egyszerű, érthető és változatos. Én személy szerint élveztem ezt. A Fortess részek annyiban is eltérnek a normál pályáktól, hogy egyetlen "építmény" az egész, ahol térképpel navigálhatsz, szobáról szobára játsz és kővé vált angyalokat mentesz meg, akik Pit bajtársai. Ezek az angyalok segítik a fiút, mikor a hely boss szörnyével küzd. Habár sokáig nem bírják, de legalább megpróbálják. Minden boss legyőzése után Pit megkapja az egyik szent itemet ami megerősíti valamilyen módon.
Ahogy Pit halad felfelé a Sky Palacehoz, a pályákon találhat ajtókat. Ezek az ajtók többféle szobát rejthetnek. Tréning szoba, ami sokkal inkább kín, mint segítség, bolt, ahol magasak az árak, itemekkel teli szoba, forrás, ami visszatölti Pit pontjait. De vannak olyan szobák is, ahol egy próbatétel kiállása után erősebb fegyvert kaphat a fiú. Mivel minden ilyen szobának az ajtaja ugyan úgy néz ki, soha nem tudhatod, hogy mi van bent. Ami mondjuk kissé zavaró, mert kevés élettel nem szeretnél belépni egy próbatételes vagy egy tréning szobába. Arról nem is beszélve, hogy ha egyszer belépsz, és kijutsz valahogy, nem mehetsz be megint, az ajtó bezáródik. Szóval vagy bemész és jól csinálod, vagy nem mész be. Kockáztatsz minden egyes ajtó esetében. Ezek az ajtók a Fortessekben nincsenek meg.
Az ellenségek meg egy külön kategória. Egyszerűen csak mindig ott vannak, ahol nem kellene lenniük, ennek tetejében pedig sok is van belőlük és teljesen össze-vissza mozognak. Ha ki akarod végezni őket, akkor gyorsnak kell lenned. De abból a szempontból viszont nem panaszkodhatunk, hogy változatosak. Felfelé ugrálnak, sorban masíroznak és potyognak rád, a levegőben hullámzanak... Van itt minden. Két ellenség van, akiket úgy gyűlölök de igazán. Aki játszotta a játékot, az tudhatja miért őket választottam. Az első a kaszás, aki ha észrevesz, egyből riadót fúj és megjelenik sok kicsi kaszás a levegőben, majd támadnak. Ne már. Éppen elég nekem azokkal megküzdeni akik elve a képernyőn vannak, nemhogy még ez is. A másik a padlizsán mágus vagy mi a fene. Eleve ott leragadok, hogy miért pont padlizsán. Lényegtelen, képes Pitet... padlizsánná változtatni. Ki gondolta volna. Ebben az állapotban pedig lényegében védtelen a fiú. Csak akkor változhatsz vissza ha megkeresed a "kórház szobát." Ez időhúzás, extra szenvedéssel karöltve, szóval ha meglátsz egy padlizsán mágust, akkor vagy sprint, vagy azonnal végezd ki.
Érdemes megölnöd több ellenséget, vagy kicsit elidőzni egy-egy helyen, ahol biztonságban érzed magad és tudod őket írtani, mert a pályán összeszedett pontoktól függ, hogy kapsz-e level up-ot vagy sem. Harcolnod kell, hogy egyre erősebbé válj.
Ja, és a Metroidok. Legalábbis úgy néznek ki és a manual is azt írja, hogy senki nem tudja honnan származnak, vannak akik azt mondják, hogy nem is a Földről. Ez jó. Ebben a játékban Komayto a nevük. Ez csak egy kis érdekesség.
Ahogy említettem, vannak boltok. Ha megölöd az ellenségeket, akkor szíveket dobnak, a szívekért pedig itemeket vehetsz a boltban. Kétféle bolt létezik a játékban. A normális bolt, és a fekete piac. Igen, fekete piac. Pit, angyalként a fekete piacra jár, hogy kétes fazonoktól vásároljon cuccokat a szörnyek ellen. Teljesen jó. De nem hibáztatom a srácot, nem egyszerű szembeszállni egy hadseregnyi szörnyeteggel, szóval minden segítség elkél. A különbség annyi, hogy a fekete piacon drágábbak a dolgok.
A játékban többféle elérhető vég van. Igazából maga a szöveg mindegyik endingben ugyan az, csak az animáció más, amit kapsz mellé.
A grafikával nincs baj, egyszerű, de nagyszerű ebben az esetben. Pont ahogyan a zene is. Nem dolgozik olyan sok dallal a játék, de mindegyik jól hangzik és kellemes. Igaz meg kell hagyni, sok helyen indokolatlanul vidámak voltak a dalok. De arra teljesen jók voltak, hogy megtartsák az emberben a lendületet. A kedvencem az Underworld témája, sokáig kísértett.
Amiről még nem esett szó, az az irányítás. Egészen... érdekes. Szerintem sok helyen pont emiatt válik nehézzé a játék. Mikor Pit ugrik és földet ér, akkor olyan, mintha a földre érkezés után kicsit tovább csúszna. Nem tudom, hogy direkt csinálták-e így, vagy így alakult, mindenesetre nagyon bosszantó, mikor pont jó helyre érkezel a platformon, de Pit tovább csúszik bele a halálba. Rendes járás közben is, mintha egy egészen kicsit csúszna ha megáll vele az ember, de ott annyira nem vészes, az ugrásoknál viszont sokat számít.
Most, hogy ezt mind leírtam, szerintem bátran ki lehet jelenteni, hogy egy összetett és jól felépített játékról beszélünk. Lehet, hogy nehéz, de jól van kivitelezve. Látszik rajta, hogy foglalkoztak vele, nem csak egy összehányt valamiről van szó. A játékmenet szórakoztató és változatos, kihívásokkal teli. Az igazság az, hogy a maga idejében Super Mario Bros. és a Metroid kicsit beárnyékolta úgymond ezt a kis játékot. Amit abból a szempontból megértek, hogy mindegyik egyszerűbb volt, mint ez. Tudom, hogy nehéz játékról van szó, de több szeretetet neki! Mert igenis megérdemli.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Platform | 1987, NES | Hossz: Közepes |
Szerkesztő értékelése: ★★★★☆ |