Gamer vagyok #14

Üdv ismét.

Kisebb kihagyás után ismét visszatértem a játékokhoz. Ami azt illeti, szerintem jót is tett a lelkemnek...

Elsőnek előszedtem egy olyan játékot ami már nagyon régóta piszkálta az agyam, ez volt a Dante's Inferno (PSP). Egyszer még nagyon régen elkezdtem, de sosem tudtam végigvinni, mert egy ponton mindig lefagyott és megrekedtem, így most eléggé félve álltam neki ismét. Adtam neki még egy lehetőséget, mert már nagyon kíváncsi voltam és meglepetésemre most problémák nélkül sikerült kivinnem. Ez a játék nagyon hangulatos és érdekes újragondolása Dante Poklának.

Ez után egy már ismert címet vettem elő, ez volt a Castlevania - Order of Ecclesia (NDS). Elég sokszor újrajátszottam már, de most ismét megjött hozzá a kedvem. Nagyon jó a hangulata, imádom Shanoa karakterét, az erejét és a történet sem rossz egy CV játékhoz képest. (*Meg hát Albus fangirl...*)

A következő egy horror visual novel volt, a Divi-Dead (PC). Nem is tudom miért választottam ezt, de egyáltalán nem bántam meg. Egy igazán izgalmas, kissé gore, misztikus horror történetet kapunk hentai jelenetekkel keverve! És igen, ez volt életem első hentai játékta. Ettől eltekintve is nagyon élveztem.


# Dante's Inferno (PSP, 2010)

Egyszer már elkezdtem, de úgy a játék felénél abba is kellett hagynom, ahogyan feljebb is írtam. Viszont mostanában valamiért sokat járt a fejemben ez a játék és mindenképpen ki akartam egyszer játszani, szóval miért ne vehetném elő akár most is?

Visszatérve a harmadik keresztes hadjáratról, Dante otthon holtan találja kedvesét, Beatricet, akinek a lelkét hamarosan elragadja a sötétség. Ahhoz, hogy megmentse, le kell ereszkednie a Pokolba és végigverekednie magát az összes körén. Út közben viszont szembe kell néznie a saját bűneivel is.

Itt hagyom az trailert, mert EPIC és mert nem csináltam képeket, hm.

Egy hack & slash játékról van szó, ahol le kell ereszkedned a Pokol legmélyére miközben mindenféle démonokat ölsz, komolyan, ez csak jó lehet. A történet folyamán Dante két fegyvert birtokol: a Halál kaszáját és Beatrice feszületét. Ez azért is lényeges, mert mindegyikkel másféle harcstílusra képes és külön kell őket fejleszteni is. A Pokolban való barangolásunk során találkozhatunk különféle emberekkel akik valamilyen oknál fogva itt végezték és Dantenak megadatik a lehetőség, hogy megszabadítsa őket a szenvedéstől vagy elpusztítsa őket. Ha megszabadítjuk őket akkor a feszület fejlesztéséhez kapunk pontokat, ha nem, akkor a kaszánkhoz. Később démonoktól is lehet ilyen módon pontokat szerezni Ez... egy eléggé ötletes megoldás, de valahol kissé kegyetlen is. Mondjuk mit vártunk, eleve a Pokolban vagyunk.

Ami rettenetesen tetszett, az a Pokol különböző köreinek az ábrázolása. Nyilván, mivel ez Dante Pokla, így magából a műből inspirálódtak a desingerek és a végeredmény nagyon hangulatos lett. Emelett megkapjuk Vergiliust is, aki végigkísér minket az út során, mint a műben. A Pokol különböző állomásain mesél kicsit az adott körről. Lehet, hogy konkrétan sokat nem tesz hozzá a játékmenethez, de annyira jó, hogy figyeltek erre is a készítők.

Lehet, hogy végül is változtattak az eredeti mű történetén, de nem zavar, mert emellett viszont megpróbáltak hűek is maradni az eredeti hangulathoz. Arról nem is beszélve, hogy az ebben a történetben szereplő Dantet érdekes karakterré tették, egy olyan emberré, aki hibázott, de most kész szembenézni a saját bűneivel és a végsőkig harcolni azért, akit szeret.

Jut eszembe, készült belőle animációs adaptáció, amit évekkel ezelőtt láttam is. Kicsit furcsa, mert minden részt külön animációs csapat csinált, de ettől még nem rossz.


# Castlevania - Order of Ecclesia (NDS, 2008)

Mindig is szerettem ezt a játékot és mindig olyan jó visszatérni hozzá egy kicsit. A DS Castlevania címek mind olyan különlegesek és eltérőek, mégis mindegyikben van valami az előző játékokból és nagyon szeretem mikor egy sorozat így képes megemlékezni a saját gyökereiről.

A korai 19. században a Belmont család már nem tudta teljesíteni a kötelességeit, így az embereknek magukat kellett megvédeniük a gonosz erőktől. Több szervezet is létrejött a feladat teljesítésére és mindannyian megoldásokat próbáltak keresni arra az esetre, ha Dracula visszatérne. Az egyik legeredményesebb szervezet, az Order of Ecclesia, pedig meg is találta az utat a sötét erők legyőzésére. Glypheket hoztak létre amik képesek magukba zárni különböző erőket, majd lehetővé tehetik, hogy a tulajdonosuk használja őket. Ez esetben Shanoa. A legvégső rituálé viszont teljes kudarcba fullad, Albus zavarja meg, majd ellopja a három legerősebb Gylphet, a Dominusokat. A baleset következtében Shanoa elveszi az emlékeit és az érzéseit. Az új feladata felkutatni Albust, visszaszerezni a három Dominust és végezni Draculával.

Valahol lényegében ez a játék újraéleszti a Castlevania - Simon's Quest (NES, 1987)-et. Shanoanak körbe kell járnia az Ecclesia környékén lévő különböző helyszíneket, beszélgetnie kell Wygol falvának lakóival, végül pedig megnyílik előtte Dracula kastélya is. Értékelem ezt, mert egyrészről annak idején szerintem a Simon's Quest is jó ötlet volt, csak a kivitelezés volt kicsit furcsa, másrészről pedig tetszett, hogy nem csak Dracula kastélyában folyik a történet.

A játékmenet is érdekes volt a falusiak feladatai és Shanoa képességei miatt. Eddig nem láthattunk olyan főszereplőt, aki ilyen képességekkel rendelkezett volna. Jó... Soma (Castlevania - Aria of Sorrow / Dawn of Sorrow) képessége majdnem ugyan ez csak lelkekkel, de ettől most tekintsünk el. A különféle összeszedhető Glyphek segítségével képes fegyvereket, mágiát idézni támadásra vagy védekezni, módosítani a statisztikáit, esetleg új alakot felvenni. Shanoa egyszerre mágus, de fizikai harcos is, ami abból a szempontból meglepő, hogy eddig minden CV játékban a női főszereplők csak mágusok voltak. (Oké, ott van Sonia Belmont, de ő nem szerepel a hivatalos timelineban. Sajnos.) Aztán további játszható karakterként ott van Albus, aki egy igazi tank. Ha pedig ennyi nem lenne elég, van Hard Mode, és Lvl 255 mód is ami végül is egy nehezebb Hard Mode.

Beszúrom ide az openinget, mert annyira hangulatos és imádom a dalt alatta (An Empty Tome). Bár be lehetne ide szúrni az összes dalt, mert mindegyik nagyon jó. Érdekes pont, hogy a Dominusok grafikái felbukkannak a CV Netflix Series-ben is egy könyvben. Értem én, hogy referencia, de mikor Sypha, Trevor és Alucard Dracula ellen harcoltak, még csak gondolatban sem volt az Ecclesia vagy a Glyph rendszer, szóval teljesen logikátlan volt ezeket oda berakni, de mindeeeegy.


# Divi-Dead (PC, 1998)

Habár eredetileg PC játék volt, kapott PSP fan portot és fan fordítást is, így tudtam játszani vele én is. Igaz azt meg kell jegyezni, hogy a fordítás minősége sajnos nem a legjobb, így sok dolog nem világos a történettel kapcsolatban.

Ranmaru Hibikiya nagybátyja jóvoltából felvételt nyer a Asao Privát iskolába. Viszont nem egyszerű diákként kerül oda, a nagybátyja megbízásából ki kell derítenie miféle különös dolgok folynak az intézmény falain belül. Eltűnt diákok, sötét mágia, holttestek és egy ismerős a múltból... Emellett pedig úgy tűnik az eseményeknek valamiféle köze van Ranmaru betegségéhez is ami gyerekorában csaknem megölte. Ahogy egyre mélyebbre ás, úgy kerül egyre veszélyesebb, őrültebb és... izgatóbb helyzetekbe.

+18-as jeleneteket nem mutatok... A végén még hisztizne a gugli.

Egy visual novelről van szó, ahol eléggé kevés választási lehetősége van a játékosnak. Ez mondjuk nem zavart. Abból a szempontból kellemetlen ez, hogy nem tudhatod egyértelműen, hogy mikor hova kell menned, hogy bizonyos vég felé tereld a történet folyását. Ha szeretnéd sok kínlódás nélkül végigvinni mind a 3 véget, akkor KELL, hogy kövess egy leírást, különben az örökkévalóságig fog tartani. Persze, miután a leírással végigvitted, már egyértelműbb a dolog, de még így is összezavaró néha. Példának okáért, én kivittem az összes véget, de a gallériában még mindig vannak üres helyek, amik azt jelölik, hogy vannak még jelenetek amiket nem láttam. De végigvittem, háromszor is! Akkor hol vannak azok a jelenetek?! Bosszantó. De ezt a problémát még lehet orvosolni azzal, hogy még több időt tölt az ember a játékkal és az összes route összes lehetőségét kipróbálja. Ami eléggé sok időbe telne.

Viszont a következő probléma azt hiszem végzetes ennek a játéknak az esetében, az pedig a fordítás minősége. Sok helyen panaszkodtak, hogy vannak jelenetek amik totál félre lettek fordítva, vannak sorok amiket csak úgy kitaláltak a fordítók és beszúrtak, vannak sorok amiket kihúztak. Ez komolyan nem tudom miért jó. Mert hogy valaki nem érti úgy a japán szöveget, a szokásokat, a társadalmi hátteret ami szükséges egy-egy szituáció megértéséhez, hát rendben (bár az is minek fordít akkor?), de arra semmi magyarázat nincs, hogy minek kell random sorokat kitalálni és beírni? Egy fordításnak az lenne a lényege, hogy minél jobban megpróbáljuk átadni az eredeti szöveg értelmét, nem? Akkor? De ennek a játéknak az esetében sajnos ezt nem sikerült kivitelezni, így vannak benne eléggé durva félrefordítások amik igenis megváltoztatják a történetet is. Nem elég, hogy eleve eléggé összezavaró a történet, még ez is. A játékosok azóta is próbálják kitalálni, hogy mi is történik egészen pontosan a játékban... Meg kell hagyni igazán izgalmas keresgélni az összefüggéseket de sokkal több értelme lenne ha olyan szövegkörnyezetben tehetném ezt meg, ami nem vezet félre. Mert ennek így nincs sok értelme. Ettől függetlenül valahol hálás vagyok, elvégre ha nem lenne ez a helytelen fordítás, akkor nem ismerhettem volna meg ezt a játékot. Mostmár csak valakinek újra kellene fordtani... Szerintem sok ember hálás lenne érte.

A játék hangulata, ahogyan említettem, nagyon jó és a történet is érdekes, már amennyi átjött a fordítás miatt. Miután kijátszottam, még napokig gondolkodtam a történeten és próbáltam rájönni dolgokra. A gore jelenetek nekem nem voltak visszataszítóak, sok játékos szerint igen... hát nem tudom. Lehet velem van a baj. A hentai részekről nem tudok sokat nyilatkozni, mert ahogyan feljebb is említettem, ez volt életem első hentai játéka így nincs nagyon mihez hasonlítanom. Nekem megfeleltek. Igaz a nyögdécselésből már néha sok volt.

Egyelőre ennyi. Mindenki vigyázzon magára és próbáljatok ne megfázni.

Megjegyzések