Choujin Sentai Jetman

Teljesen random módon bukkantam erre rá. Aztán mikor megláttam a karakter választó képernyőt, valahogy hirtelen minden a helyére került. Akkor tudatosult bennem, hogy ennek valami köze lehet a Power Rangershez. Ami... nem tudom mennyire igaz, de valamennyire biztosan. Ez a sorozat, meg az előzményei, folytatásai, testvér sorozatai annyira zavarosan a számomra, hogy inkább bele sem próbáltam mászni. A Power Rangerst ismerem, a többi, nos, a többi az rejtély a számomra. De hogy van közük egymáshoz, az biztos.

A történet... az gondolom ugyan az, mint a sorozatban. Tekintve, hogy nem láttam sosem a sorozatot, de nem hinném, hogy olyan mélyre kell ásni. Szóval adott 5 Jetman, mint utólag kiderítettem, azok. Nekik kell megvédeni a világot a gonosz ühm, érdekes lényektől és további ellenségektől.

Mit magyarázkodok itt, aki ismeri a Power Rangerst, az tud mindent. Minden pálya elején kiválaszthatod, hogy melyik karakterrel szeretnél játszani. Vannak öten. Ebből kettő lőfegyvert használ, kettő kardot és egy, aki valamiféle rövidtávú fegyvert amit nem sikerült eddig beazonosítanom, aki követi a sorozatot, biztosan jobban tudja. De nem csak a fegyverük különböző, a HP pontjaik is. Ami mondjuk olyan sokat nem számít, mert egy egészen egyszerű játékról van szó. Vagy legalábbis a platform részek azok. Ha egy Jetman elesik, akkor választhatsz egy másikat, hogy befejezd vele a pályát. Ha az összes Jetman elesik, akkor Game Over.

Összesen 6 pályát tartalmaz a játék. Az első ötön átmehetsz olyan sorrendben ahogyan jól esik, a hatodik csak akkor nyílik meg, ha kijátszottad az első ötöt. Minden pálya első fele egy egyszerű platform rész. Mész a kiválasztott karakterrel, harcolsz, majd eljutsz a bossing. Itt kezdődik csak a szórakozás.

Minden boss harc egy az egy elleni küzdelem. A Jetmanek egyesítik erejüket és megjelenik Great Icarus, a hatalmas és erőteljes robot akivel megvívhatod a boss harcokat. Itt a játék átvált beat-'em-up-ra. De nem csak ütheted az ellenfelet. Mindkét félnek van egy power mérője, aminek a segítségével akár speciális mozdulatokat is bevethetsz a harcok alatt attól függően mennyire töltődött fel a mérő. Lehet védekezni is, de azt vettem észre, hogy ez max csak a lövedékek ellen használ, ha az ellenfél nekiront az Icarusnak, akkor ugyan úgy sérül, szóval nem tudom... Pont az lenne a lényege a védekezésnek, hogy ne érjen sebzés. Bár akkor túl egyszerűek lennének a boss harcok. Csak védekezel amíg feltöltődik a power mérő, majd lekaszálod különleges mozdulatokkal. Igaz, ebbe nem sok kihívás lett volna. De ha már kihívás. A boss harcok a platform részekhez képest nehezebbek sok esetben. Főleg a legvégső boss harc. De most akármelyikről is beszélünk. Mivel a Great Icarus a kezeit használja támadásra, azaz üt az esetek többségében, így logikusan ez egy rövidtávú támadási forma és az ellenség közelébe kell kerülni ha sebezni akarod. Ami sok esetben nem egyszerű, mégpedig azért, mert mikor ő üt, akkor Icarus kicsit hátrál. Meg eleve olyan érzés fogott el játék közben, mintha az ellenség karjai mindig egy kicsit hosszabbak lennének, tovább elérnének, mint Icarusé. Aztán lehet csak képzelődök. A lényeg, hogy ha a platform részek nem is annyira, de a boss harcok tudnak kihívásokat adni.

De ha nem lenne elég a boss harcokból, akkor a játék tartalmaz egy Battle Mode-ot is, amiben összecsaphatsz velük még egyszer! Akárhányszor csak akarsz.

A karakterek irányítása egyszerű és könnyen kezelhető. Nem szaggat, nem csúszik, nem ragadnak a földhöz. Tényleg, egy igazi jól irányítható játékról beszélünk, ebbe nem tudok belekötni. Talán annyit mondhatnék, hogy a speciális támadásokat miért pont a Start gombbal kell előhívni? Ez nem annyira kényelmes. De ha úgy vesszük, akkor igazából olyan könnyű a játék, hogy max csak a legutolsó boss harc alatt kell speciális támadást használni, vagy maximum még egy-két esetben a játékmenet közben. Szóval annyira nem vészes.

A grafikával nincs probléma, a karaktereket mondjuk nem vitték túlzásba. Sok esetben a pályákon csak ugyan azok az ellenségek ismétlődnek és a Jetmanek is ugyan azok, csak a színük más. Jó, igazából ők alapból ilyenek, igaz. Ami viszont nagyon menő volt, az a Great Icarus megjelenése. Minden boss harc előtt láthatjuk, ahogyan összeáll a robot, majd megjelenik teljes pompájában, harcra készen. Ez tetszett. Meg ahhoz képest, hogy egy-két boss kissé röhejes designal rendelkezett (de elnézem, mert a Power Rangeres múltamból tudom milyen ez a téma), azért jól meg voltak rajzolva.

A zene igazán jól hangzik és meg tudja teremteni a hangulatot. Illik a jelenetekhez, a pályákhoz, jól összehozott darabokról van szó, amik magukban is megállják a helyüket, nem csak így a játékba illesztve egy-egy jelenet, pálya alatt. Mivel nem láttam a sorozatot, így nem tudok nyilatkozni arról, hogy ezek a dalok onnan vannak-e.

Egy könnyen felvehető és játszható, egyszerű játékról van szó ami igazán szórakoztató tud lenni. A platform részek nem annyira kihívással teliek, de a boss harcok kárpótolnak ezért. Tudom ajánlani, leköti az embert, még ha nem is olyan hosszú.

Platform1991, NESHossz: Rövid
Szerkesztő értékelése: ★★★★☆