Destiny of an Emperor
Ez a játék sokáig elkerülte a figyelmem, pedig ott ült végig a gyűjteményemben. Nem is sejtettem miről maradok le. De kezdjük az elején. A játék Hiroshi Motomiya azonos című mangáján alapul. A manga viszont egy történelmi novellán, a Romance of the Three Kingdom-on alapul, ami viszont megtörtént események alapján íródott. Huh. Szóval sok dolgot megélt már ez a történet. (Megjegyzem, ide tartoznak a Warriors of Fate és Dynasty Wars játékok is.)
A fő történetszál Liu Bei, Guan Yu és Zhang Fei harcát követi nyomon, ahogy halad a történet, nos, mindig más okból indulnak csatába és szabadítják meg Kína területét a lázadóktól, banditáktól. Bár Liu Bei a játék elején leszakad, mert átveszi Tao Quiantól Xu irányítását.
Igazából érdekes volt számomra a játék felépítése és a mechanikája. Nem rossz értelemben. Ahogy a történetből is lehet látni, a harcok fognak főbb szerepet kapni a játékban. A csapatodnak nem sok állandó karaktere van, ami engem meglepett. Megszoktam, hogy van egy x főből álló csapat és őket irányítod, fejleszted a játék végéig. Na ezt itt felejsd el. A (kb. 2) állandó karaktered mellett felvehetsz még melléjük 5 tagot. A 7 tagból 5 fog a hacmezőn harcolni, a többiek tartalékban vannak. Kétféle karaktert vehetsz fel a csapatodba, hadvezért, vagy taktikust. A hadvezérek logikusan erősebbek és több egységet képesek irányítani, míg a taktikusok képesek a varázslatra, de kevesebb egység áll a rendelkezésükre és gyengébbek is. Ha kineveztél a csapatnak egy taktikust, akkor a taktikai pontjai (amik a varázslathoz kellenek) eloszlanak a harcmezőn lévő karakterek között még akkor is, ha azok maguktól nem rendelkeznek ilyen pontokkal. Ez menő. Habár a hadvezérek statisztikája nem mindig ad lehetőséget sikeres varázslatokra. Látjátok? Nem megszokott és érdekes a játékmenet, a mechanikája a játéknak.
Lehetőséged van arra is, hogy embereket szedj össze a csapatodhoz akik csatlakozni akarnak, vagy ellenséges hadvezéreket állíts át a saját oldaladra. Ami mondjuk elgondolkodtató, mert ha simán le lehet őket fizetni pénzzel, vagy egy lóval, akkor gondolom milyen hűségesek lesznek hozzám. De ez csak egy mellék gondolat.
Érdekes az is, hogy itt nem HP csíkjai vannak a karakterknek, hanem a csapataik számát adja meg a játék. Ami végül is logikus így is, mert ha egy adott hadvezér összes katonája elesik, akkor nem képes már semmit tenni, ő is elesik. Na meg logikusan minél kevesebb katonát irányít egy hadvezér, vagy éppen egy taktikus annál gyengébbek a támadásai. Szóval nem egyszerű az élet itt a háborúk és harcok sújtotta Kínában.
Viszont ha bárki is nekikezd egyszer ennek a játéknak, akkor a manual legyen kéznél. Nem elég, hogy hatszázezer emberrel találkozol és mindenkinek kínai neve van, amit én nehezen tudtam megjegyezni (lehet csak én vagyok ilyen...), de a taktikák nevei is mind kínaiul vannak kiírva. Mármint nem írásjellel, de akkor is nehéz megjegyezni, hogy mi micsoda. Arról nem is beszélve, hogy a játék nem fejti ki, hogy melyik mire való, csak a manualban tudsz utána nézni ennek.
Ami viszont az őrületbe tudott kergetni, az a menü rendszer, meg úgy a vásárlás, itemezés karakterek között. A Mother sorozat is ellőtte ugyan ezt... Mikor vásárolsz, akkor csak egyesével tudod megvenni az itemeket. Mindig ki kell választanod mit akarsz és ki fogja vinni... Mert hát megvan határozva az is, hogy egy karakter hány itemet tud magánál tartani. Ha át akarsz adni egy itemet egy másik karakternek? Akkor szépen egyesével megnyitogatod a menüt, átadogatod... Ami ezer évig tart.
Ezen kívül viszont nem sok okom lehet panaszra. A játék hozza azt a szintet ami egy NES játéktól elvár az ember. Szórakoztató, a zene is nagyon jó, le tudja kötni órákra is akár a játékost. Vannak részei amikor igenis gondolkodni kell, taktikát, stratégiát összerakni, hogy legyőzd az előtted álló sokkal erősebb hadvezéreket akik több katonával is rendelkeznek vagy éppen taktikusokkal, varázslatokkal. Elvégre egy stratégiai játékról beszélünk RPG elemekkel, ezt pedig teljes mértékben tudja hozni a játék. Tudom ajánlani.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Stratégiai | 1990, NES | Hossz: Hosszú |
Szerkesztő értékelése: ★★★★☆ |