Dragoneer's Aria
Egyik PSP játék beszerző körutam alkalmával szedtem össze csak úgy random. Tetszettek a bemutató képek, gondoltam kipróbálom, nagy bajom nem lesz belőle.
A történet főszereplője egy Valen nevű fiatal Dragoon. A Dragoonok feladata megvédeni a sárkányokat, azonban mikor felbukkan a régen elzárt sötét sárkány, balszerencsés esetek sorozata veszi kezdetét. Valen feladata a későbbiekben összeverődött csapatával, hogy megakadályozzák a többi sárkány halálát.
Eléggé alap a történet. Persze történik még egy-két dolog, kiderül még egy-két titok, de ettől eltekintve egyszerűnek mondanám. Igazából bajom nincs vele.
Ami felkeltette az érdeklődésem ebben a játékban, az inkább a játékmenet, azok a megoldások, amiket a készítők a harcrendszerben és a térképen használtak.
Beszéljünk először a harcrendszerről, ez a legizgalmasabb része.
Tetszik, hogy sok szabadságot kapott a játékos és a karakterek is egyaránt. Például harc közben a játékos döntheti el, hogy a karakterek milyen sorrendben támadjanak, bármelyik karakternek bármilyen varázslat és Dragon Skill adható. Így cserélgetheted is tetszés szerint a képességeket. Ezek mellett viszont minden karakter birtokol egyedi képességeket is, amik ugyancsak nagyon hasznosak tudnak lenni a harcok alatt. Ott van például Ruslan tisztító képessége a rossz állapotváltozások ellen.
Most kezdődik az érdekes része. Az egész csapatnak közös mana csíkja van. Mire kell a mana? A varázslatokhoz, a Dragon Skillekhez és a speciális képességekhez. Szóval mindenhez, ami nem támadás és védekezés. Vannak mana visszatöltő dolgok a játékban, de ettől függetlenül is néha megkeseríti az ember életét ez a közös csík. A tárgyakon kívül manat visszatölteni egyszerű támadással és védekezéssel lehet. Ilyen egyszerű. Ha nincs elég, hogy erősebb támadást vigyél be, akkor csak üsd vagy védekezz és előbb-utóbb feltöltődik a csík. Az viszont roppant kellemetlen ha eközben vagy 4 erős ellenfél ostromol.
A védekezés sem egyszerű védekezés ebben a játékban. Nem csak kiadod a parancsot és a karakter védekezik. Neked kell védekezned. Ha a karaktert védekezőre állítod és az egyik ellenség úgy dönt, hogy célba veszi, akkor megjelenik egy kör ami kis jelekből áll. Néhány kis jelnek más a színe, mint a többinek, pontosabban 5 ilyen kis jel van. Körbe elindul egy kék jelzés. Ha a kék jelzés odaér a színes jelek valamelyikéhez, akkor kell lenyomnod a gombot. Ha minden színes jelnél sikerül így lenyomnod a gombot, akkor teljes védelmet kap a karaktered és sikerül kivédenie teljesen az őt ért támadást. Minden színes jel 20%-ot jelent az ellenség támadásából. Remélem érthetően magyarázok. Szóval olyasmi ez kb, mint a rulett. A ha odaér a golyó az egyik színes számhoz, le kell nyomnod a gombot. Még valami. Ha elvéted és nem a színes jelnél nyomod le a gombot, akkor borul az egész mutatvány és elölről kell kezdened. Kapsz egy időcsíkot is, ami mutatja, hogy meddig próbálkozhatsz. Igazából... én utáltam ezt a Guard rendszert.
Jöjjenek a megoldások a térképre. Teljesen hagyományos módon járkálsz fel-alá a 3D-s világban, beszélgetsz emberekkel és a városon kívül járkálsz az ellenségek között. Ha az ellenség túl gyenge a csapatodhoz képest, akkor nem is foglalkozik veled. Ha hozzérsz, akkor kezdeményezhetsz vele harcot, de ő nem fog magától megtámadni. Ez mondjuk szerintem egy teljesen barátságos megoldás. Ellenben a nálad erősebb ellenfelek egyből felfedeznek és üldözni kezdenek, harcot próbálnak indítani. Még ezzel sincs problémám igazából. Ezt a részét a játéknak szerintem eltalálták. Ha a karakter elég közel van egy ellenséghez, majd a játékos lenyomja a D-pad bal vagy jobb gombját, akkor a játék kiírja, hogy a közelben melyik ellenség csapat tartózkodik. Ez is tetszett, így mindig úgy mehettél a csatába, hogy tudtad, kik az ellenségeid. Nem úgy, mint egy Final Fantasy játékban, hogy valami valahonnan random megtámad.
Említettem, hogy a karaktereknek vannak speciális képességeik, amik csak rájuk jellemzőek. Ahogyan a csatában, úgy a térképen is. Járkálás közben aktiválhatóak és segítik a játékost. Például Valen gyorsabban halad, Euphe gyógyítja a csapatot, stb. Igazán hasznosak néha.
Na de a karakterek képességei, beleértve a varázslatokat és a Dragon Skilleket is, fejleszthetőek. Minél többet használ a karakter egy skillt, annál erősebben tudja... használni. Remélem érthető. Ha Euphet egész játék alatt arra használod, hogy gyógyítson (már pedig arra fogod), akkor az ő gyógyító ereje lesz a legnagyobb a csapatban. Ezt így kell elképzelni. Ez sem volt rossz megoldás. A skilleket lehet fejleszteni ha az ember visszamegy és gyengébb ellenfelek ellen harcol. Már pedig vissza kell menned és harcolnod kell velük nem csak a skillek fejlesztése miatt, hanem... a craft rendszer miatt is. Igen.
A craft rendszer. A boltokban vehetsz alap felszerelést, minden szinthez között. A craft rendszer lehetőséget ad arra, hogy recepteket vegyél és ezekhez az alap fegyverekhez valamilyen elemet adj. Ez az alap. Viszont random a térképen lévő ládákban vagy más karakterektől kaphatsz különleges recepteket amikkel különleges fegyvereket készíthetsz el. De vannak receptek visszatöltő itemekre és alapanyagokra is. Mindennel ellát a játék, a te feladatod csak annyi, hogy kismillió ellenséget leölj és megszerezd tőlük az itemeket a crafthoz. De most tényleg, eléggé nehéz itemeket szerezni, nem sokat dobnak.
A játék garfikája szép. Szépen mutatnak a különböző helyszínek, a városok, a karakterek is egész szépre sikeredtek. A karakter design is tetszik. Habár Valen enyhén szólva is túlságosan nőies megjelenéssel bír. Mikor elkezdtem a játékot, azt hittem nő, aztán megszólalt férfi hangon. Ettől függetlenül sok bajom nincs vele.
A karakterek megjelenésével nincs is probléma, inkább a jellemük az, ami érdekesre sikerült. Persze csak szerintem, ez csak az én véleményem. Látszik, hogy a készítők próbálkoztak és jó irányba is mentek, csak valahogy kisiklott az egész hadművelet a karakterek jellemén. Az tetszett, hogy a csapaton belül is voltak néha összetűzések, nézeteltérések. Ez adott némi életet ennek a csapatnak. Unalmas lett volna, ha folyton mindenki jól kijön mindenkivel. A lányok jellemével nem tudtam sokszor mit kezdeni. Mary egyenesen idegesítő volt nekem sok esetben. Nem mindig, de sok esetben. Főleg ahogyan folyton csak kiabált. Nem tudsz normál hangerőn beszélni...? Euphe is csak egyszerűen idegesítő volt. A maga üresfejű viselkedésével. Ruslant bírtam, mert ő volt a csapat bunkója és ami a szívén az a száján, akkor is ha nem éppen pozitív a véleménye. Valen pedig... nos, Valen csak Valen. A védelmező lovag, aki a szívén viseli a feladatát. Ahogyan Lucien is megjegyezte neki, a "pretty boy." Ez tetszett.
A zenét átlagosnak mondanám, de megállja a helyét. Sikeresen megteremti a hangulatot, kellemes, jól hangzó dalokkal van tele a játék. Igazából csak azért mondanám átlagosnak, mert egyik sem tudott igazán megfogni. De ez megint csak az én véleményem.
Összességében vannak idegesítő dolgok a játékban, mert valljuk be, a legjobb játékokban is vannak. Viszont ettől függetlenül egy jó játéknak mondanám így végítéletként. Lehet, hogy vannak ennél jobb RPG-k is a platformra, de egy próbát megér a műfaj kedvelőinek.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
RPG | 2007, PSP | Hossz: Közepes |
Szerkesztő értékelése: ★★★★☆ |