Kaeru no Tame ni Kane wa Naru
Már fogalmam sincs hogyan találkoztam ezzel a játékkal. Arra emlékszem, hogy beszereztem, aztán x ideig csak állt, rá se néztem, majd el lett felejtve. Aztán ahogy nézelődtem, egyszer csak rátaláltam és egyből ellenállhatatlan vágyat éreztem arra, hogy elkezdjem végre.
A történet szerint Tiramisu hercegnőt elrabolták és megszállták az országát. A megmentésére két herceg indul el, Richard, a Custard királyságból és a főszereplő, Sablé hercege. A hercegek jó barátságban vannak, de ugyanakkor riválisok, vetélytársak is. Külön-külön indulnak el a hercegnő megmentésére, út közben viszont történik pár nem várt fordulat. Mondjuk, hogy többek között mindketten békává változnak.
Attól függetlenül, hogy a történet egyszerűnek látszik, a játék nem egy helyen csavarja meg és teszi érdekessé. Ehhez pedig hozzá társul a humor is ami már az első percektől az utolsóig jelen van, így a szórakozás végig garantált. Vannak meglepő pillanatok, az egészen biztos és most jó értelemben beszélek.
A játékmenet egyszerű és könnyen megérthető, játszható. Különböző itemeket vehetsz fel amiket különböző helyeken kell használnod. És ezekből sincs sok. De voltak olyan itemek is amiket egyáltalán nem is kellett használnom. A felszerelést automatikusan átváltja a játék ha találsz valami jobbat. Ez végül is hasznos dolog.
Két módban működik a játékmenet. A világtérképen felső nézetben látod a karaktered amolyan tipikus RPG szemszögből. A dungeonokban azonban átvált a játék platformerre. Ilyenkor oldalnézetben irányíthatod a karaktert akivel különböző ügyességi és logikai puzzle feladatokat kell megoldanod a tovább haladáshoz. Nekem tetszett ez a kettősség. Összekötött két különböző játék stílust és működött.
A játék folyamán a főszereplő 3 alakban képes mozogni, ami érdekesebbé teszi a platform részeket. Békaként, kígyóként és az eredeti alakjában, emberként. Mindegyik formában vannak erősségei, gyengeségei. Például békaként magasabbra ugrik, kígyóként képes a gyenge ellenfeleket lépőkövekké változtatni vagy szűk helyeken átmenni, emberi alakban pedig a legnagyobb az ereje. Ezeket a tulajdonságokat kell használnod a platform részek kirakói alatt. Ez kellemes változatosságot adott a játéknak és érdekessé tette a dungeon részeket. Habár előfordulnak olyan részek is, ahol a térképen kell állatként cselekedned.
A harcok automatikusan működnek. Nekimész egy ellenfélnek és majd a statisztikáid eldöntik, hogy élve jössz-e ki belőle vagy sem. A statisztikát növelheted új felszereléssel vagy különböző itemekkel amiket ládákban találsz. Erő növelő, vagy gyorsaság növelő pl. Így működik ez az élepontokkal is amiket pici szívek reprezentálnak a képernyő alsó felén. Ez a harcrendszer tetszett és az itemes statisztika növelés is. Igen, egyszerű, igen, nincs benne így túl sok kihívás, de ettől függetlenül mégis megállja a helyét ez az ötlet ebben a játékban és illik is hozzá. Talán azért, mert eleve nem egy vérkomoly játékról beszélünk, ez inkább egy könnyed kis kedves, humoros történet.
Tetszett még mellesleg a napló opció ahol menthettél, de elolvashattad a herceg bejegyzéseit is, így lényegében visszaolvasva a játékban történteket. Jó ötletnek tartottam még a hirdetőtáblát is ahol mindig új üzenetek voltak kiírva attól függően, hogy éppen hol tart a játékos és mi következik.
Pár óra alatt végigvihető rövid kis játék ez, de ettől függetlenül én megszerettem és örülnék neki ha lenne folytatása. De nincs persze. A történet fárasztó néha, de humoros és élvezhető, a játékmenet egyszerű, de mégis jól van tálalva a belerakott lehetőségek miatt amik érdekesebbé teszik. Leköti a játékost.
Érdekesség, hogy a játék enginet felhasználták később a The Legend of Zelda: Link's Awakeningnél is. Szóval ez lényegében a Link's Awakening előzmény játéka, már ha csak az engineről beszélünk. Aki játszotta mindkét játékot, az kiszúrhatja a hasonlóságokat.
Akció RPG | 1992, Game Boy | Hossz: Rövid |
Szerkesztő értékelése: ★★★★★ |