OFF

Azért kezdtem el ezt a játékot, mert sok helyen olvastam róla mennyire jó és mennyire szeretik. Felkeltette az érdeklődésem, főleg ahogyan elnéztem a képeket róla. Azt hiszem az artstyle és a karakterek miatt. Fogalmam sem volt róla miről szól vagy mi fog várni a játékban mikor elkezdtem. Olvasta róla egy-két infót, de ebből nem derült ki konkrétan semmi meg hát amúgy sem akartam magamnak idő előtt lelőni a poént.

A játékot Mortis Ghost készítette az RPG Maker 2003 nevű programmal, 2008-ban. A zenét hozzá Alias Conrad Coldwood szerezte. A játék eredetileg francia nyelvű, de azóta kijött hozzá angol fordítás.

A történet középpontjában a Batter áll, akinek van egy küldetése. Így neked, a játékosnak segítened kell őt ebben. Célja végigjárni az összes Zónát és megtisztítani őket.

Elég egyszerű történetnek látszik elsőre, de ahogy halad a játék, úgy lesz egyre elgondolkodtatóbb az egész küldetés és maga a Batter karaktere is. Azt hiszem ez az egyik legjobb dolog a játékban.

Ahogy írtam, mész Zónáról Zónára és megtisztítod őket. Illetve segítesz a Batternek. Ez annyit tesz, hogy lépten-nyomon találkozok szellemekkel / fantomokkal akikkel meg kell küzdened. Ezek a lények akadályozzák a Zónákban elő Elsenek (lényegében emberek, a lakosok) életét és munkáját. Minden Zónának van egy felügyelője, akinek az lenne a feladata, hogy fenntartsa a rendet az adott Zónában, de... valahogy mégsem sikerül. Így a Batternek meg kell tisztítani őket is. Már eleve itt történik egy ellentmondás. A felügyelők nem fantomok (bár tény, nem is pozitív karakterek). A Batter mégis végez velük. Azt hiszem már ennél a pontnál kezd egy kicsit elgondolkodtatóvá válni a dolog.

Mindegyik Zóna egyedien van felépítve és más-más intézményeknek, munkáknak ad otthon amik részt vesznek a világ működésében. Mondjuk posta hivatal, bányák, gyárak. Így a Zónák mindegyikében különböző kirakók, feladatok várnak a játékosra.

A harcok a megszokott RPG módon folynak. Az útja során a Batter három segítőt képes összegyűjteni akik segítik a harcokban, ők az "Add-On"-ok. Mindegyikük rendelkezik egyedi statisztikákkal és képességekkel. Igazán hasznosak, nem csak azért vannak, hogy növeljék a létszámot. Ezek az Add-On-ok nem rendelekeznek személyiséggel és nem vesznek részt egyáltalán a játék cselekményében, egyszerűen csak segítségként szolgálnak a harcok folyamán.

A karakterek igazán különleges részei a történetnek. Kezdve a főszereplőnkkel. De ott vannak még a Zónák felügyelői, akik ugyancsak érdekesek egyedi jellemmel, történetekkel és célokkal. Vannak akikkel tudunk szimpatizálni és vannak, akikkel nem. Azt hiszem a három felügyelő közül Japhet a kedvencem a története és a drámai harc miatt amit vele folytathatunk. De ott van nekünk a Királyő is, akire a játék sok helyen tesz utalást, de csak a legvégén találkozhatunk vele. Elvileg ő uralkodik a Zónák felett, gyakorlatilag meg... ki tudja. Nála csak Hugo karaktere titokzatosabb. Egy betegnek tűnő kisfiú aki időről-időre felbukkan pár mondatra. De megemlítendő még a Judge is, aki egyfajta iránymutató figurája a játéknak vagy Zacharie, a kissé különc boltos.

A grafika egyedi és nagyon egyszerű módon van megrajzolva. De őszintén szólva szerintem nagyon illett ez a stílus magához a játékhoz. Nem tűnt laposnak vagy túlságosan lebutítottnak, inkább megteremtette a hangulatot. Mindegyik Zónának megvolt a maga arculata, a maga hangulata. Nem mondom, néha talán nem kellett volna egy-egy falnak, helyszínnek olyan vad színeket adni, de ettől az apróságtól eltekintve szerintem teljesen rendben volt minden. Az egyedi grafikához tartoznak még az ellenségek is. Őket is Mortis Ghost rajzolta meg. Igazán jól néznek ki véleményem szerint. A fantomok néhol ijesztőek, néhol viszont annyira aranyosra sikerültek. Jó volt látni ezeket az egyedi karaktereket.

A zene, ahogyan írtam, Alias Conrad Coldwood nevéhez kötődik és eszméletlen jól illik a játékhoz és a játék stílusához. Teljesen jól kiegészíti Mortis Ghost grafikáját és a világot, amit felépített. Én személy szerint nagyon szeretem az OST-ot, minden zeneszám tökéletesen megállja a helyét abban a szituációban amiben hallható.

Szerintem a játék varázsa abban rejlik, ahogyan megváltoztatja a játékos véleményét. Ahogy haladnak előre az események, kezdünk rájönni, mi, játékosok, hogy valami, mintha... nem stimmelne. Valami nem jó. Amit eddig hittünk, az megváltozni látszik. A karakter, akit eddig megmentő hősnek véltünk, talán mégsem az. Mi viszont segítünk neki. A játékost külön "karakterként" tartja számon a játék, így valamilyen szinten mi magunk is a részeseivé válunk ennek a történetnek. Út közben beszélnek hozzánk karakterek, mondjuk a Batter, a Judge, Zacharie. Elgondolkodtató részletként ott van még az a kérdés is, hogy most mi irányítunk-e, vagy éppen a Battler irányít minket? Kicsit furcsának tűnhet ez az egész így elsőre, de amint nekivág valaki a játéknak, egyből megérti miről is próbálok itt írni.

Maga a történek először egyszerűnek és könnyen követhetőnek tűnik, de lassan egyre bonyolultabbá és érthetetlenné válik ahogyan haladunk előre. A legérdekesebb része, hogy nincs konkrétan kifejtve mi történik és miért. Vannak karakterek, elhangzanak dolgok, történnek események, de a színfalak mögé sosem látunk be. Vannak olyan információ darabok, akikre talán szükségünk lenne, hogy megértsük ezt az egész őrületet, de nem kapjuk meg őket. Mégis, az egyik legérdekesebb dolog ebben az, hogy mégsem érezzünk, hogy égetően szükségünk lenne ezekre a kiegészítő információkra. Ez író szemmel nézve igen érdekes és különleges. Úgy megalkotni egy történetet, hogy ne legyen teljesen kerek egész, de ettől függetlenül ne érezze a játékos, hogy kimarad valami fontos dologból és nem értető számára a szituáció. De Mortis Ghostak mégis sikerül így megírnia ezt a történetet. A játékosok így egymás között vagy egyénileg tanakodhatnak azon, hogy melyik karakter miért is van ott ahol, mi a szerepe vagy éppen mi történik konkrétan a játékban.

Ami engem illet, nagyon megnyert a játék és azóta is az egyik kedvenc RPG Makeres játékom amivel játszottam. Különleges a számomra, azt hiszem mondhatom ezt. Mindenkinek csak ajánlani tudom aki szereti a mélyebb, elgondolkodtatóbb játékokat. Tényleg megér egy próbát, mindenképp.

RPG2008, PCHossz: Közepes
Szerkesztő értékelése: ★★★★★