Touhou 15 - The Legacy of Lunatic Kingdom
Ez a játék a 15. a Touhou sorozatban, legalábbis sorszám szerint. Mikor nekiálltam, akkor nem nagyon tudtam mire kell számítanom, mert még csak képeket sem láttam belőle. Aztán kipróbáltam és rájöttem, hogy ez is olyan játék, ami valamilyen módon kiemelkedik a sorozatból.
A játék története szerint támadás éri a Holdbéli Királyságot, így a holdbéliek elkezdték átszervezni az embereiket a Földre, méghozzá Gensokyoba. A főszereplőknek ki kell deríteniük, hogy mi vagy ki áll a holdbéli incidens mögött és le kell győzniük, hogy a holdbéliek ismét békében élhessenek így megállítva a Földi "inváziót." Tetszik, mert végül is az ellenségeidnek kell megoldani a problémát, hogy te magad is visszakapd a nyugalmat.
Ami először is feltűnt a játékkal kapcsolatban az az, hogy nehéz. Persze, ZUN többi játéka is nehéz, de ez könnyű szinten is igazán az. Azt hiszem úgy a Holdbéli Királyságtól kezd el tényleg ugrani egyet a nehézségi szint. Ott a Sagumeval folytatott harcok alatt még a non-spell támadásai is eléggé veszélyesek tudnak lenni. Ha pedig túlvagy rajta, akkor jön az egyik legnagyobb kihívás, Clownpiece. Mikor vele harcoltam, lazán tudtam volna azt mondani, hogy még a főbossnál is erősebb. Maga a harc elképesztő, a zene és az effektek, az összhatás, de a nehézségi szint tényleg magas.
Dehát nem panaszkodhatunk, mert van itt egy új opció, a Pointdevice Mode. Ez annyit tesz, hogy lényegében checkpointokkal visszatérhetsz amennyiszer jólesik. Minden fejezet végén lesz egy checkpointod és ha meghalnál, akkor visszaküld a fejezet végére. Azt még meg kell jegyezni, hogy minden spellcard magában egy fejezet, így igazából teljesen jól jár az ember. Viszont minden visszatéréssel erőt veszít a karakter. De ez legyen a legkevesebb.
Szóval lehet, hogy ZUN ezúttal tényleg magasra tette a lécet, de gondoskodott róla, hogy ennek ellenére legyen lehetőségük azoknak is, akik nem annyira jók ebben. Egy szavunk sem lehet, ez a mód elképesztő és egyedülálló a sorozatban.
Viszont itt még nem ér véget az újdonságok listája. A pontgyűjtő rendszerről még nem is beszéltem. Érdekes módon oldotta meg ezúttal, de meg kell hagyni, ügyes. A Graze érték után kapsz életet vagy bombát minden fejezet végén. Ha az érték 200 felett van, akkor kapsz valamit. Pointdevice Mode módban persze életeket nem kaphatsz, hiszen nincsen ilyesmi ebben a módban. A Graze érték az alapján nő, hogy hogyan tudod követni az ellenséges lövedékeket. Azaz minél közelebb kell maradnod egy lövedékhez és minél tovább. Abból a szempontból érdekes ez a dolog, hogy a játék lényege az lenne, hogy kikerüld a lövedéket, erre az alapján jutalmaz, hogy hogyan tudsz a közelükben maradni. Okos és cseles megoldás, dob egyet a kihíváson mégis lehetőséged ad arra, hogy bekaszáljuk a pontokat, életeket, bombákat.
Négy főszereplő karakter közül választhat az ember. A megszokott arcok mellett (Reimu, Marisa és Sanae), most megkaphatjuk Reisent is aki igazán érdekes és izgalmas módon harcol. A bombák az ő esetében nem "robbannak" úgy, ahogy a többi karakternél. Ehelyett a lány körül megjelenik pár kör és ha egy ellenséges lövedék hozzáér ezekhez a körökhöz, akkor aktiválódik a bomba ereje. Ettől függetlenül a többi karakterrel is szórakoztató a játék, még akkor is ha megszokottak és mindenki ismeri már őket.
A boss harcok ezúttal sem okoznak csalódást. Minden karakter kihívásokkal teli a maga módján. Ebben a játékban találkozhatunk a Touhou sorozat két olyan karakterével akik a legerősebbnek bizonyulnak valamilyen szempontból. Az Extra boss, Hecatia ZUN elmondása szerint a legerősebb karakter a Touhou univerzumban, míg Clownpiece a legerősebb tündér karakter a sorozatban. A főboss, Junko is érdekes. A látványos és bonyolult danmaku minták helyett Junko letisztult és egyszerű(nek tűnő) támadásokkal bombázza a játékost. Megmutatja, hogy az egyszerűség is lehet halálos ha jól használja az ember.
A zene és a pályák, harcok alatt hallható dalok megint csak tökéletesek. ZUN ehhez nagyon ért. Talán egy vagy kettő dal van, amire azt tudnám mondani, hogy valahogy nem annyira tetszik, de a boss témák minden esetben el vannak találva. A játék vizuális megoldása is jó. Mindig látni mit csinál az ember, hol vannak a lövedékek, ami nem utolsó szempont egy ilyen játékban. Csak azért emelem ki ezt, mert van olyan Touhou játék, amiben igenis zavaró a háttér és a lövedékek majdhogynem beleolvadnak, így nem kicsit neheztítik meg a harcokat.
Ezt a játékot azoknak ajánlanám akik már jártasabbak ZUN játékaiban vagy a danmaku shooterekben. A Pointdevice Mode ellenére is. Lehet, hogy itt van ez a fantasztikus mód nekünk, de amilyen lehetőséget kínál, olyan frusztráló is néha. Ha beragadsz egy harcba és olyan sokszor térsz vissza, hogy elveszted az összes plusz tűzerődet, akkor lényegében csak magad alatt vágod a fát. Tapasztalatból beszélek. Összességében jó játék a nehézség ellenére, van egy különleges hangulata.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Danmaku shooter | 2015, PC | Hossz: Közepes |
Szerkesztő értékelése: ★★★★☆ |