Touhou 8 - Imperishable Night
Az egyik kedvenc játékomról lesz most szó a Touhou sorozatból. Több játékkal játszottam már ZUNtól, de mégis ez volt az ami a legjobban megfogott. A zene, a karakterek, a történet, mindegyik nagyon jó, a harcok pedig hangulatosak és élvezetesek. A kihívásról nem is beszélve.
A történet szerint eltűnt a valódi Hold Gensokyo egéről, a helyébe pedig egy hamis került, ami sosem lehet teljes. A főszereplő páros megállította az éjszakát, hogy még napkelte előtt megtalálják ki felelős az incidensért és visszaszerezzék az igazi Holdat.
Először is, egy danmaku shooter játékról van szó, ZUN shooterjei mind ilyenek. Azaz meghatározott mintákat kell kikerülnöd a játék során, megjegyezni mindegyiknek a kikerülési módját. Honnan érdemes lőni, hogy eltaláld az ellenfelet, hova érdemes állni, hogy kikerült az ő lövedékeit. Ebben ZUN nagyon jó és ennek a játéknak az esetében sem csalódhatunk. Bevet pár trükköt, hogy ne csak egy egyszerű danmaku shooter legyen belőle. Például a Loreleiel folytatott harc alatt elsötétíti a képernyő nagyrészét, így lekorlátozza a játékos számára felhasználható helyet, vagy karakterpárostól függően szervez boss harcot. Érdekes és izgalmas dolgok ezek amik nem hagyják, hogy a játékos unatkozzon.
Négy főszereplő páros közül választhat a játékos. Ami igazából elég sok. Mindegyiküknek megvan a maguk ereje, különlegessége, mindegyikük esetében más és más stratégiát kell kidolgoznia a játékosnak a pályák alatt. Személy szerint a kedvencem a Konpaku & Yuyuko páros, de a Sakuya & Remilia sem rossz. Csak természetesen másképpen kell bánni velük a harcok alatt. Külön öröm és érdekesség, hogy a páros mindkét tagja rendelkezik bombákkal, így a bomba spell attól függően más, hogy ki van éppen játékban.
A pályák látványosak, az aláfestő dalok nagyon illenek hozzájuk. A kedvencem a bambusz erdő, mert a zene fantasztikusan összhangban van a pályával és a vizuális effektekkel. Innen kezd mellesleg nehezebbé válni a játék, az itt történő boss harc pedig attól függően változik, hogy kikkel játszol.
A boss harcok néhol bosszantóak tudnak lenni, de nem panaszkodhatom, mert mindegyik remekül felépített. Mindegyik boss esetében van valami különleges, valami egyedi amitől olyan érdekes és izgalmas az adott harc. Vagy éppen nehéz, bosszantó. Kellő gyakorlással viszont elsajátítható a legyőzésük, még ha sokáig is tart egy-egy esetben. A legvégső bosst, Kaguyát csak Eirinen keresztül lehet elérni. Azaz először le kell győznöd Eirint, majd a következő nekifutás alkalmával Kaguyát. ZUN elveszi tőled a lehetőséget, hogy elsőre végezz a játékkal, helyette bedob egy rossz véget, majd elküldd, hogy játszd ki megint. Meglepetésnek teljesen jó és igazából nem éreztem úgy, hogy kiszúrna velünk, sokkal inkább próbára tesz. Persze miután a játékos eljut az igazi véghez, onnantól választható, hogy merre szeretne menni legközelebb, melyik véget akarja megint kihozni.
Mondtam, egy kis egyszerű játéknak tűnik egyszerű szabályokkal, de ZUN mégis képes megcsavarni az egészet és nem is csak egyszer. Arról nem is beszélve, hogy ehhez még hozzádobja a fantasztikus dalokat, a vizuális effekteket, plusz a különleges bossokat és máris egy olyan játékról beszélünk, ami véleményem szerint kiemelkedik a Touhou sorozatból. Külön szeretem, hogy a pontgyűjtő rendszerhez nem nyúlt hozzá. A későbbi részekben ezt is átvariálta, és nem minden esetben a legjobb módon, legalábbis szerintem. De ebben a játékban még teljesen jó. Ha a játékos ügyes, akkor sok életet és bombát összefarmerkodhat a pályák alatt, ez pedig valamiféle biztonságérzetet ad, akkor is, ha kívülről tudja már hogyan kell mozognia a pályákon.
Amit még imádok benne, az a Spell Practice menüpont ahol minden boss külön támadásait gyakorolhatjuk szinttől és főszereplő párostól függően. Szerintem ez nagyszerű dolog, mert lehetőséget ad arra, hogy felkészüljünk, gyakoroljunk a játékmeneten kívül, ahol limitáltak az életek és a bombák. Ebben a gyakorló módban viszont annyiszor állhatsz neki egy-egy spellnek ahányszor csak jólesik. Addig gyakorolhatsz amíg bele nem jössz, így a játékmeneteid alatt jobban tudsz teljesíteni és tovább juthatsz. Sajnos a későbbi játékokból ez a menüpont is eltűnt. Legalábbis párból. Nagy bánatomra és bosszúságomra.
Összességében egy nagyon szórakoztató és izgalmas játékról van szó, amit szívesen ajánlok a műfaj kedvelőinek, meg másoknak is. Személy szerint a kedvencem a sorozatból a felsorolt opciók és lehetőségek miatt, szóval ne csodálkozzatok, hogy ezt mondom. De ha maga a játék vagy a műfaj nem is jönne be valakinek, attól még az dalokat megmelíteném, mert magukban is megállják a helyüket, igazán élvethető darabok. ZUN ebben mindig nagyon jó volt. Engem minden tekintetben megnyert.
Danmaku Shooter | 2004, PC | Hossz: Közepes |
Szerkesztő értékelése: ★★★★★ |