Elköltöztem. Miért?

Üdv.

Ismét itt vagyok. Úgy értve blogspoton. Annak idején azért költöztem át G-Portálra, mert több lehetőséget láttam benne. Nem csak blogolni akartam, rajzokat meg más dolgokat pakolni az oldalra és úgy éreztem ezt nem nagyon tudom megtenni itt, blogspoton. Azóta persze ezer meg ezer dolog változott itt is. De valójában nem ez az oka annak, hogy visszajöttem.

Az igazság az, hogy már hónapok óta létrehoztam ezt a blogspotos oldalt. Régóta a fejemben van a költözés gondolata, de a nemrégiben történt dolgok voltak azok, amik megerősítették bennem, hogy át kell jönnöm. Eddig csak halogattam, mert szerettem G-Portál felületét, mégis csak régóta szerkesztettem ott és nem volt szívem hátrahagyni azt, amit ott létrehoztam. Az elmúlt időszakban elkezdett szarakodni G-Portál komment rendszere, nem tudtam válaszolni kommentekre, nem tudtam írni sem. Illetve volt, hogy elküldte, volt, hogy nem, ahogyan éppen érezte, ez pedig idegesítő volt és valljuk be, ennek nagyon nem így kellene működnie. Lehet csak nálam jelentkezett ez a probléma? Lehet, hogy csak én vagyok érintett valamilyen okból kifolyólag? Gondolom nem tesztelte ezt senki, mert alig vannak már, akik foglalkoznak egyáltalán G-Portálos oldalakkal. Nem is lényeges, hogy miért történt ez, nem is érdekel igazából, a lényeg annyi, hogy van egy funkció, ami nem működik megfelelően és ez gondot okoz. Ez volt a fő oka annak, hogy komolyan meggondoltam a költözést és meg is tettem miután kicsit otthonosabbá tettem az oldalt.

Nézzük a jó oldalát. Most már reszponzív az oldal, yay! Ez egy olyan dolog, amit nagyon régóta szerettem volna, de G-Portál esetében sokat kellett volna bajlódni vele (vagy nem?). Blogspot meglepett a reszponzív témákkal, de nagyon örültem nekik. Emelett nem kell már foglalkoznom a tárhely korlátokkal. Több képet amúgy is blogsporta töltöttem fel eddig is és onnan linkeltem G-Portálra a tárhely korlátok miatt. Szerencsére sikeresen át is tudtam hozni minden tartalmat amit akartam. De miért is akartam megtartani ezeket a tartalmakat? Nem tudom, nem hagyhattam csak úgy ott mondjuk a játék ismertetőket. Úgy éreztem ez egy olyan dolog, olyan téma, ami már az oldalhoz tartozik, így hoztam magammal, nem is volt kérdés. Az áthozott bejegyzéseket kicsit rendbe is hoztam, hogy normálisabban nézzenek ki, megpróbáltam valami stílust adni a különböző témájú bejegyzéseknek. Próbálok minél gyorsabban alkalmazkodni blogspot felületéhez és mindenhez amit nyújtani tud, amit ki lehet hozni belőle. Ha valakinek feltűnik valami probléma az oldalal kapcsolatban, akkor írja meg, én pedig megnézem mit tehetek az ügy érdekében.

Bevallom, próbálkoztam WordPress-en is, és tökéletes hely is lett volna, csak volt egy apró bökkenő, ami miatt azonnal elvetettem. A személyre szabhatóság korlátai. Persze, sok nagyon jó ingyenes téma van, de hogy azért már pénzt költsek, hogy beírhassak egy nyomorult CSS kódot...? Ez abszurd a számomra. A bővítményekért oké, hogy pénzt kér, a prémium témákért oké, hogy pénzt kér, de hogy egy ingyenes témában nem tudom megváltoztatni a modulok háttérszínét sem, csak ha fizetek, az már röhejes. Nagyon erős versenytársa volt számomra blogspotnak WordPress, de emiatt mégis elvetettem. Itt blogspoton ha akarom, belenyúlhatok a kódba is, adhatok hozzá CSS-t, amit csak akarok. Ennyi. Nekem erre szükségem van. Persze ennek is megvannak a maga kellemetlenségei, mint minden másnak, de jelenleg ezt látom a legjobb megoldásnak. Többet pedig nem szeretnék költözni. Macerás.

Valahol azért sajnálom ezt az egészet. Szerettem G-Portálon szerkeszteni. Lehet csak a nosztalgia beszél belőlem, de mégis csak lehúztam ott jópár évet, éppen ezért szomorú volt látni ahogyan lassan elköltöznek az emberek és nem fejlesztenek tovább funkciókat esetleg nem javítják ki a hibákat. Gondolok itt például a Flash utáni problémákra. Voltak jó ötletek, csak... csak mégsem sikerült úgy foglalkozni ezzel az egésszel ahogyan kellett volna. Nem tudom ennek mi áll a hátterében, ez csak az adminok problémája, dolga. Lényegtelen is. Most pedig... G-Portál olyan, mint valami online liminal space, a sok halott oldallal amik egykoron üzemeltek és amiken egykoron élet volt. Vannak még szerkesztők, én is közéjük tartoznék még, ha nem lett volna a fent említett probléma, de azért a mostani helyzet fényévekkel távol áll attól, ami régen volt.

Nos, azt hiszem kezdésnek ennyi, az idő pedig majd eldönti mi lesz a későbbiekben. Bezárni nem terveztem, valószínűleg minden megy ugyan úgy tovább.

Megjegyzések

  1. Üdv a bloggeren! Lehet, ide egy kicsit több energiával fogok írni. A GP nem egyszer szívatott meg engem is anno. Egy hosszú elküldetlen komment után rászoktam arra, hogy küldés előtt az egész irományom másolom. Jópár idegösszeomlást megúsztam. Telón valamiért nem tudtam tördelni sem, itt majd meglátjuk.

    A gportalt anno szerettem. Egy kész tömeg, már-már szubkultúra épült köré, azt mondanám. Legalább 15 éve kezdtem ott, de sok éve hagytam el a felületet. Blogspot, wordpress felváltva, egyszer vissza a Gp-re, aztán végül lehorgonyoztam a wp-nél. Szerintem azért is halt ki a GP, mert azok, akik anno ott szerkesztettek, mind felnőttek, ahogy mi is. Az amolyan tinis hely volt inkább. Most már mindenki egzisztenciát meg családot épít, vagy más utakon jár, ami nem a fansite vagy amolyan tipikus gp-s oldal. Senki se megy már vissza a babaházba játszani. Jó volt, de elmúlt. És ez lehet a főszerkesztőkkel is. Ha mondjuk ők anno 30 évesek voltak, tegyük fel, akkor mostanra már 45+-osak is lehetnek, nem csodálom, ha nincs “idejük” ilyenre. Azért egy lezárás magyarázatot vártam volna tőlük.

    Girlinthewoods

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Ismerős GP szívatása, én is már csak úgy írtam oda bármit is, hogy előtte kimásoltam. De azzal sajnos nem tudok mihez kezdeni, hogy bent van a komment, rányomok a küldésre, oldalt frissít és nem történik semmi. A sokadik alkalommal sem. Próbálkoztam mindennel, másoltam a kommentet, beírtam, egyik verzió sem tetszett neki, aztán megpróbáltam egy másik bejegyzés alatt, ha válaszba írtam jó volt, amúgy ott se működött, viszont máshol meg a válasz opció nem működött és... ah, meguntam. Ha egy ilyen dolog, mint egy komment írás ennyire bonyolult, akkor szerintem ne erőltessük.

    Én is kb. 2010 körül bukkantam fel először GPn és akkoriban milyen elképesztő volt, hogy micsoda élet van ott, külön világ az egész. Meg hát akkori fejjel nem is nagyon ismertem más ilyen helyet. Lehet ezért volt rám olyan nagy hatással. Ahhoz képest azért elég sokáig bírtam! Egyetértek abban, hogy a régi szerkesztők felnőttek és már nem érdeklődnek az ilyesmi iránt, nincs utánpótlása az oldalnak. De ha lennének is fiatalok akik weboldalt akarnak szerkeszteni, miért pont arra a kihalt platformra mennének...? Igaz megjegyezném, sok olyan ember is van, aki más okból hagyta el GP-t és a mai napig szerkeszt valami más oldalt egy másik felületen. A szomorú az egészben, hogy igazából volt / van lehetőség GP-ben. Oké-oké, tinis hely volt, de szerkesztői / fejlesztői szemmel viszont olyat nyújt jelenleg is, amivel igenis lehet dolgozni. Jelen helyzetében minimálisan ugyan, de van benne lehetőség. Ha esetleg mellette fejlesztve lenne az adminok részéről, lenne támogatása a dolognak, felvenné az ütemet a fejlődésekkel, kijavítanák a hibákat, akkor máris egy eléggé jó hely lenne azok számára akik ingyenes weboldalt akarnak. Persze csak hobbi szinten. Értem ez alatt, hogy például nagy mértékben személyre szabható a kinézet, még ha baromira elmaradott is a felépítés, vannak eleve beépített lehetőségek, mint a blog, cikkek, stb modulok és mindez könnyen kezelhető formában, azaz bárki számára felvehető és használható, nem kell hozzá diploma meg kódok ismerete. Magyar fronton szerintem nem igazán lenne konkurenciájuk. Ott volt a mindenkilapja, ami már halott, az atw.hu, ami hagyjuk, jó, hogy van, de kb ennyi, akkor a blog.hu, ami él és esetleg lehetőség lehet még. De persze, itt van Blogspot meg WordPress meg még sok másik oldal, ami többet nyújt. Izé, ezzel az egész szöveggel csak azt akarom mondani, hogy ha akarnák, akkor lenne itt még lehetőség. Aztán persze, az adminok is idősebbek lettek, biztosan már más a prioritás az életükben, de akár át is adhatták volna másnak a szerkesztést, hiszen régebben voltak erre is megmozdulások. Mégsem lett semmi. Abban is teljesen egyetértek, hogy ha már nem akarnak semmit az oldallal, akkor illet volna azért kiírni, hogy ne várjunk már semmit, még ha ez tökre egyértelművé is vált idővel. ... Hát, megmarad GP egy szép emléknek azt hiszem.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése