Kedvenc Vocaloid dalok #2

Üdv.

Úgy döntöttem ideje, hogy elkészüljön a második rész. Nem tudom hány rész lesz még ebből a témából, hiszen folyamatosan fedezek fel dalokat amik tetszenek. No mindegy, majd lesz ahogyan lesz, én igazából élvezem.

Az első rész elérhető itt: Kedvenc Vocaloid dalok #1


# Ikanaide

Ez a dalt már sok-sok-sok éve ismerem és imádom. Annyira aranyos és szomorú is egyben. Azt hiszem mondhatom, hogy klasszikus. Nekem mindenképpen. JubyPhonic előadásában szúrom be, mert ha jól emlékszem ebben a verzióban hallottam először, így ez maradt meg bennem a legjobban, ezt hallgattam a legtöbbet és hallgatom a mai napig.

+ Eredeti dal: [ Sohta - Ikanaide (Kaai Yuki) ]


# Romeo and Cinderella

Nem tudom miért, de úgy tűnik, hogy a japánok odavannak Hamupipőke karakteréért. Úgy értem több dalban is láttam már felbukkani. Nyilván nem a Disney karakterre gondolok, hanem úgy általánosságban. Lényegtelen. Ebben a dalban inkább Júlia ellentéteként jelenik meg. Amivel elsősorban megfogott az maga a dallam. Egyébként pedig... szerintem aranyos dal ami gyorsan megragad az ember fejében. Hanatan előadásában szúrom ide be, nekem az ő verziója tetszett meg a legjobban. Azt hiszem erre is mondhatjuk, hogy klasszikus vocaloid dal.

+ Eredeti dal: [ doriko - Romeo and Cinderella (Hatsune Miku) ]


# Otome Dissection

Azt hiszem először inkább a videó képi világa volt az ami felkeltette a figyelmem, utána pedig a dal. Tetszik a manga stílusú megoldás és a... csontok. Egyszerűen csak szép a grafika. Néhol nagyon egyszerű, de mégis mutatós. A dal pedig igazán bele tud mászni az ember agyába. Még valami. A szövegben a "Come gather ‘round we’re slicing her open" rész a Tomie c. mangát (Ito Junji) juttatja eszembe. De úgy az egész hangulatról valamiért a Goth c. manga (Kendi Oiwa) is beugrik. A sötét téma, amit a dal kerülget csak még vonzóbbá teszi számomra. Hát... szeretem a sötét / elborult dolgokat. Rachie verzióját rakom ide be, ezt a dalt az ő hangjával szoktam meg.

+ Eredeti dal: [ DECO*27 - Otome Dissection (Hatsune Miku) ]


# Baka

Hivatalosan is kijelenthetem, hogy szerelmes vagyok syudou dalaiba. A stílusa nagyon megfogott, ehhez pedig még társul Riu hangja, az ő verzióját szúrom most be ide. Tökéletes párosítás. Ami a dalt illeti... igazából több szinten megtetszett. A hangzás, a szöveg, Riu előadásmódja. Syudou dalaiban van valami, ami képes betalálni egyenesen az ember szívébe. Nyersen, kegyetlenül és őszintén, szinte már fájdalmasan. Itt hagyom még megemlítendő covernek Ado verzióját is, az ő hangja is tökéletes ehhez a dalhoz.

+ Eredeti dal: [ syudou - Baka (Hatsune Miku) ]
+ Megemlítendő cover: [ Ado - Baka ]


# Higai Mousou Keitai Joshi (Wara)

Eléggé régóta ismerem, hallgatom. A dallama eléggé megfogott. Sokáig az eredetit hallgattam GUMI előadásában, majd rátaláltam nqrse és EVO+ verziójára. Számomra ekkor vált tökéletessé a dal. Imádom ahogyan nqrse plusz rap részeket szúr be a dalokba amiket előad. EVO+ hangja és ezek a rap részek nagyon jól kiegészítik egymást és teljessé teszik a dalt. Legalábbis számomra. Még valami. Olyan a hangzás, mintha sérült lenne az audio, pedig nem az, direkt ilyen. Milyen érdekes, de mégis, milyen jó ötlet.

+ Eredeti dal: [ Giga-P - Higai Mousou Keitai Joshi (Wara) (GUMI) ]


# WILDFIRE!!

Ez a dal... vad. Éppen ezért szeretem annyira. Olyan energikus, csak jó hallgatni, felpörgeti az embert. JubyPhonic előadásában ismertem meg, ezért ezt is rakom most be ide. De megemlíteném Araki verzióját is, mert szerintem eléggé egyedi. Szeretem Araki hangját és stílusát, valami kis pluszt mindig képes belevinni a dalokba amiket felénekel.

+ Eredeti dal: [ CIRCRUSH - WILDFIRE!! (GUMI) ]
+ Megemlítendő cover: [ Araki - WILDFIRE!! ]


# Sayonara Tender

Először a videóban lévő kép volt az, ami felkeltette az érdeklődésem, majd láttam, hogy eléggé sokan megnézték már, szóval gondoltam adok neki egy esélyt, hátha jó lesz. És jó lett. Annyira tetszik a dal nyugodt / szomorkás hangulata. Ez volt az első dal, amit meghallgattam dongdang előadásában, itt szerettem bele az ő hangjába és stílusába ami tökéletesen illik ehhez a dalhoz. Éppen ezért hagyom most itt az ő verzióját. Nagyon szeretem ennek a dalnak a hangulatát, még akkor is ha sokszor szomorkás lelkiállapotba hoz. Megnyugtató.

+ Eredeti dal: [ koyori - Sayonara Tender (Hatsune Miku) ]


# Yokusou to Neontetora

Őszinte leszek, ha először az eredeti verziót hallom ebből a dalból, akkor biztosan nem hallgattam volna meg többször és hagyom. Valahogy... egyszerűen csak nem. Lehet az is közrejátszik a dologban, hogy nem a kedvencem flower, mint vocaloid. De azt hiszem a hangsúly itt azon van ahogyan használták a dal készítői flower hangját. Eh, egyszerűen csak nem. Viszont LOLUET előadásában ez a dal egy csoda. Annyira imádom a hangját, ahogyan énekli. Az ő verziójában hallottam először a dalt. Tetszik a vad, de mégis gyengéd hangulat amit áraszt. Azt hiszem ennél jobban nem tudom megfogalmazni. A csend és az őrület szépen felépített váltakozása. Itt hagyom még SHINOMIYA Iori verzióját is, idővel ezt is elkezdtem hallgatni.

+ Eredeti dal: [ REISAI - Yokusou to Neontetora (flower) ]
+ Megemlítendő cover: [ SHINOMIYA Iori - Yokusou to Neontetora ]


# God-ish

Hár ez... nem is tudom. Arra emlékszem, hogy mikor először meghallgattam, akkor nem is tetszett. Még el is gondolkodtam rajta, hogy miért olyan népszerű ez a dal? Aztán hagytam. Egy időre. De mivel egyszer már meghallgattam, ezért YT időről-időre az oldalsó sávban ajánlotta. Néha rákattintottam csak azért, hogy emlékeztessem magam hogyan is hangzik a dal. Azt tudtam, hogy nem tetszett, de mégis hallani akartam, hogy "ja, miért is nem tetszik? hogy is volt a dallam?" Lehet hülyeség, de néha csinálok ilyet. Ennek hatására viszont lassan elkezdtem megszeretni. Ezt se értem. Mindegy, a lényeg, hogy sok meghallgatással később rájöttem, hogy mégse olyan rossz, mint azt elsőre gondoltam, sőt! Viszont csak Ado előadásában hallgatom. Ami végül is megtetszett az a kissé őrült hangulat ami uralkodik a dal elejétől a végéig ehhez pedig hozzátársul Ado tehetsége és hangja, az, ahogyan képes ilyen sok hangon énekelni egyetlen dalban, ahogyan képes használni a saját hangját. Azt hiszem ezért részesítem előnyben az ő verzióját, mert hozzáadja ezt a pluszt az énekstílusával. Szerintem szükség van erre, így teljes számomra.

+ Eredeti dal: [ PinocchioP - God-ish (Hatsune Miku) ]


# Airhead

Ezt a dalt néha jó elővenni. Annyira... nem is tudom. Tetszik ahogyan az értelmetlen szavak teljesen beleolvadnak a szövegbe, az ember szinte észre sem veszi, csak viszi magával a dallam, miközben konkrétan jelentés nélküli szavakat hallgat néha. A videó stílusa is tetszik, imádom a régies tinta rajzokat. Ami pedig külön megfogott még ezeken kívül, az a gitár. Annyira random ez a dal, ez a videó, éppen ezért olyan érdekes a számomra. Eve előadásában hagyom itt, ezt szoktam hallgatni.

+ Eredeti dal: [ Picon - Airhead (Hatsune Miku) ]


# Nounai Disuko

Már azt sem tudom hogyan találtam rá erre a dalra. Szerintem megint csak random kattintgattam, aztán egyszer csak feldobta YT. Igen, szoktam ilyeneket csinálni. Először a kép keltette fel a figyelmem, ami a videó alatt látható, annyira... retro hatása van? Nem tudom hogyan fogalmazzam meg, számomra valamiért nosztalgikus hatást kelt amikor ránézek. Pedig nincs benne semmi ami erre kellene, hogy okot adjon. Érdekes. Isui előadásában szúrom ide be ezt a dalt, mert... Isui hangja olyan... aranyos. De tényleg. Ez a dal számomra... keserédes hatást kelt. Kapcsolódva itt a nosztalgikus hangulathoz amit nemrég emlegettem. Őszintén fogalmam sincs miért vált ki ilyen érzéseket belőlem ez a dal. Valahol megnyugtató és aranyos, de mégis szomorú. Azoknak, akik a mélyebb hangokat részesítik előnyben, beszúrom ide HiGURE verzióját is. Egyébként meglep, hogy milyen kevés cover van belőle.

+ Eredeti dal: [ r-906 - Nounai Disuko (IA) ]
+ Megemlítendő cover: [ HiGURE - Nounai Disuko ]


~.oOo.~

Nos, ennyi fért most a második részbe, idővel majd érkezik a következő is. Addig is mindenki vigyázzon magára és élvezzétek ki a nyarat.

Megjegyzések